Ετικέτες

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Ποιος ο πραγματικός πολιούχος θεός της πόλης Ακκαρών των Φιλισταίων;

Υπό Γεωργίου - Μιχαήλ Δ. Καραχάλιου.


Στην Παλαιά Διαθήκη ( Βασιλειών Δ’, κεφ. 1, 2-17 ) ο Βαάλ Ζεβούβ αναφέρεται ως θεός της φιλισταϊκής πόλης Ακκαρών.
Το πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο στο Βασιλειών Δ’, κεφ. 1, 2-17 από τα εξαπλά του Ωριγένη αναφέρει επί λέξει:
« Βαβαλ Ζεβουβ ελωη Εκρων », το οποίο μεταφράζεται στα νέα ελληνικά «Βαβάλ ή Βαάλ Ζεβούβ θεός της Ακκαρών ( PG, vol. 16A, col. 195 – 196 ).
Είναι λοιπόν κατά την Παλαιά Διαθήκη ο Βαάλ Ζεβούβ ο πολιούχος θεός της Ακκαρών ( δες και δική μου μελέτη «Βαάλ Ζεβούβ ένας παρεξηγημένος θεός των Φιλισταίων», σελίδες 4 – 14 και 37 ).
Οι αρχαιολογικές ανασκαφές όμως που έγιναν στην Ακκαρών ( Τελ Μικνέ ) μεταξύ των ετών 1981 - 1996 από την καθηγήτρια Τrude Dothan του Eβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ και τον ραββίνο Seymour Gitin του Ινστιτούτου Αρχαιολογικής Έρευνας της Ιερουσαλήμ W. F. Albright απέδειξαν ότι ο πολιούχος θεός της Ακκαρων είναι η Ptgyh ( Πότνια, τίτλος που απέδιδαν οι Φιλισταίοι στην Ασερά την σύζυγο του θεού Ελ και μητέρα του θεού Βάαλ ). Όπως βεβαιώνεται και από την επιγραφή που βρέθηκε μέσα στα Άγια των Αγίων ( το θρησκευτικό τμήμα ) του διοικητικού κέντρου της πόλης και που αναφέρει ότι ο βασιλιάς της Ακκαρών Akish γιος του Padi αφιερώνει τον ναό ( το θρησκευτικό τμήμα του διοικητικού κέντρου ) στην Ptgyh την κυρία του ( την θεά του ) ( S. Gitin, T. Dothan, and J. Naveh, "A Royal Dedicatory Inscription from Ekron," Israel Exploration Journal 47, 1997, σελίδες 9 -16 )

Αυτή είναι η επιγραφή που βρέθηκε στα Άγια των Αγίων του θρησκευτικού τμήματος του διοικητικού κέντρου της Ακκαρών

( Δες ακόμα:
1) Demsky, Aaron. "The Name of the Goddess of Ekron: A New Reading," Journal of the Ancient Near Eastern Society vol. 25 (1997) pp.1-5.
2) M. G. Easton, Illustrated Bible Dictionary 1897.
3) Schoville, Keith; Stone Campbell Journal, Vol. 4, No. 1 ).
Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι η παράδοση της Παλαιάς Διαθήκης έρχεται σε αντίθεση μα τα αρχαιολογικά ευρήματα.
Η αρχαιολογία είναι η ιατροδικαστική της ιστορίας, είναι η επιστήμη που επιβεβαιώνει την ιστορία και όποια παράδοση έρχεται σε αντίθεση με τα αρχαιολογικά δεδομένα είναι λανθασμένη.
Η Παλαιά Διαθήκη χαρακτηρίζει τον Βαάλ Ζεβούβ ως πολιούχο θεό της Ακκαρών. Η αρχαιολογία αποδεικνύει ότι η Πότνια Ασερά είναι η πολιούχος θεά της Ακκαρών.
Το αρχαιολογικό εύρημα φανερώνει το σωστό και κάθε άλλη άποψη είναι λάθος. Επί του προκειμένου η αρχαιολογία απέδειξε ότι η Παλαιά Διαθήκη κάνει λάθος. Η Πότνια Ασερά είναι η πολιούχος της Ακκαρών και όχι ο Βαάλ Ζεβούβ.
Η θεά Ασερά, μητέρα του Βαάλ Ζεβούβ και πολιούχος της Ακκαρών.